42-200 Częstochowa
ul. Dąbrowskiego 1
tel. (0-34) 324-36-38
e-mail: biuro@gaudemater.pl
mapa dojazdu
Polska  Angielska

Wyszukiwarka

XIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej



XIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej "Gaude Mater"
Częstochowa, 1 – 6 maja 2009


 
1 maja, piątek
 
godz. 18.00, Kościół Seminaryjny, ul. św. Barbary 41   
 
Koncert Inauguracyjny w 200 rocznicę śmierci Josepha Haydna

pod honorowym patronatem Konsula Generalnego Austrii Christophe Ceska

Józef HaydnOratorium Stworzenie świata

Talia Or – sopran (Izrael)

urodzona w 1977 roku w Jerozolimie. W 1997 r. rozpoczęła studia wokalne w hamburskiej Wyższej Szkole Muzyki i Aktorstwa.Od 2003 r. śpiewała w operach Mozarta i Humperdincka. W 2005 r., podczas premiery opery Königskinder Humperdincka, wykonała partię Dziecka. Rola ta przyniosła jej uznanie jako mistrzyni liryki.W koncertowym repertuarze Talii Or znajdują się dzieła Bacha, Haendla i Mozarta, jak również rzadko wykonywane utwory Bernsteina (Msza), Ravela (Szeherezada) i Francka (Les Béatitudes). Talia Or nagrała dwie płyty z dziełami Beethovena i Simona Mayra.

Thomas Michael Allen – tenor (USA)
Urodził się w Chicago. Występował na deskach takich teatrów, jak: Théatre des Champs-Élyées w Paryżu, opera w Zurychu, Opera Narodowa w Berlinie, La Monnaie w Brukseli, Grand Théatre de Genève, Opéra de Lyon, Opéra de Monte Carlo, de Nederlandse Opera oraz opera w Stuttgarcie.Thomas Michael Allen zdobył uznanie szczególnie w muzyce francuskiego baroku.

Marek Rzepka - bas (Polska)
Urodził się w 1965 r. w Mikołowie. Artysta dysponuje obszernym repertuarem operowym, oratoryjnym i pieśniarskim, od muzyki dawnej do współczesności. Przede wszystkim jest cenionym interpretatorem utworów okresu baroku. Regularnie występuje z Balthasar Neumann Ensemble pod dyrekcją Thomasa Hengelbrocka, chórem kameralnym Musikpodium Stuttgart pod kierunkiem Friedera Berniusa, jak również z RIAS Kammerchor pod batutą Hansa-Christopha Rademanna. Od 2001 r. Marek Rzepka prowadzi klasę śpiewu na Wydziale Muzyki Dawnej w Wyższej Szkole Muzycznej i Teatralnej w Lipsku.

Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis
Istniejący od ponad 30 lat POLSKI CHÓR KAMERALNY należy do wąskiego grona światowej elity w pełni profesjonalnych chórów kameralnych. Zespół stawia sobie za cel nadrzędny regularną pracę na instrumentalnym, „orkiestralnym” poziomie, co – oprócz wielu innych umiejętności – wymaga całkowitego opanowania aparatu wokalnego, umożliwiając realizację wszystkich technicznych i artystycznych wymogów partytury. Zainteresowania tego wszechstronnego zespołu, składającego się z 24 zawodowych muzyków, koncentrują się głównie na muzyce a cappella, a zwłaszcza na współczesnej i romantycznej.
Jan Łukaszewski – przygotowanie chóru

Morphing Vienna Chamber Orchestra (Austria)

Orkiestra została założona w 2006 roku przez Tomasza Wabnica.Ideą przedsięwzięcia było zebranie najwybitniejszych młodych muzyków z rejonu naddunajskiego i stworzenie im warunków do pracy nad muzyką kameralną. Połączenie międzynarodowej obsady zespołu z grą bez dyrygenta zaowocowało wyjątkowym, twórczym podejściem do muzyki kameralnej.Do głównych celów Orkiestry należy przede wszystkim otwarcie na nowe interpretacje muzyczne.Wybitni, młodzi muzycy, laureaci licznych międzynarodowych konkursów stworzyli nową jakość w muzyce kameralnej.
Tomasz Wabnic – dyrektor artystyczny (Polska)

Conrad Artmüller – dyrygent (Austria)
Urodził się w 1944 r. Artysta rokrocznie dyryguje koncertem finałowym podczas Konkursu Belwederskiego, na którym występuje z Orkiestrą Filharmoniczną z Bratysławy. Oprócz pracy w Wiedeńskiej Operze Narodowej Conrad Artmüller jest dyrygentem i kierownikiem Mödlinger Symphonischen Orchester. W 2003 r. otrzymał tytuł naukowy profesora. Od 2007 r. Conrad Artmüller jest głównym dyrygentem Festiwalu „Opera Pannonica” w Burg Lockenhaus.

Bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

godz. 21.00, Kościół Najświętszego Imienia Maryi, Al. Najświętszej Maryi Panny 54
    
Muzyka sakralna Iranu

Zespół Mezrab i Salar Aghili (Iran)

Salar Aghili – śpiew
Urodził się w 1977 r. w Teheranie. Od początku swojej kariery artystycznej dał się poznać jako wybitny śpiewak i inter-pretator muzyki irańskiej. Odbył wiele udanych koncertów w Iranie i w krajach europejskich. Występował z Orkiestrą Filharmonii Teherańskiej i wieloma zagranicznymi orkiestrami.

Hamid Motebassem – Tar (lutnia)
Pasha Karami – Tombak (perkusja)
Ramin Azimian – BamTar (lutnia basowa)
Pejman Zahedian – Setar (długa lutnia)
   
Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)

od godz. 11.00
ETNO*C




2 maja, sobota

godz.12.00, Bazylika Jasnogórska, ul. Kordeckiego 2
 
Inauguracja Liturgiczna Festiwalu


Stanisław Moryto Missa sollemnis. Hommage a Josquin des Pres – prawykonanie
na sopran (mezzosopran), trzygłosowy chór mieszany i sześć instrumentów dętych blaszanych

Stanisław Moryto - Wybitny współczesny kompozytor, organista i pedagog. Urodził się 8 maja 1947 roku w Łącku k. Nowego Sącza. Od roku 2005 jest rektorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest profesorem zwyczajnym i członkiem Rady Programowej Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.Jego kompozycje wykonywane były na koncertach i festiwalach muzycznych w kraju i za granicą.

Anna Lasota – sopran
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Krzyńskiej.

Chór Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Sekstet Instrumentów Dętych Uniwersytetui Muzycznego im.Fryderyka Chopina:
Lubomir Jarosz – trąbka
Robert Filipek – trąbka
Henryk Kowalewicz – róg
Marek Michalec – róg
Michał Kiljan – puzon
Rafał Piłasiewicz – puzon basowy
ks. Kazimierz Szymonik – dyrygent   

Wstęp wolny

godz. 16.00, Galeria Ośrodka Promocji Kultury, ul. Dąbrowskiego 1
   
Wernisaż wystawy malarstwa i rysunku Teresy Stankiewicz


Wstęp wolny
               
godz. 18.00, Kościół Seminaryjny, ul. św. Barbary 41

Śpiewy Staroobrzędowców Syberii

Chór Staroobrzędowców Syberii (Rosja)


W składzie chóru są osoby duchowne i świeckie, czołowi śpiewacy staroobrzędowych parafii Nowosybirska, Nowoku-zniecka, Barnaułu i Tomska. Chór wykonuje dzieła prawosławnej monodii.Dla członków chóru śpiew jest żywą modlitwą, a nie przedmiotem sztuki. Występy w salach koncertowych traktują jako głoszenie swojej starej wiary.
Jemieljanow Alieksandr  Nikołajewicz – dyrygent (Rosja)

Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)

godz. 21.00, Kościół św. Jakuba Apostoła, ul. Kilińskiego 8

Chorał gregoriański
Zachodni śpiew monodyczny według tradycji rzymskiej, mediolańskiej i gregoriańskiej

Żeńska Schola Gregoriańska Mediae Aetatis Sodalicium (Włochy)


Żeńska Schola Gregoriańska Mediae Aetatis Sodalicium z Bolonii została założona w 1991 r. Schola, którą tworzą wyłącznie głosy kobiece, dąży do połączenia własnych interpretacji z koncepcją i stylem Dom Eugene’a Cardine’a – mistrza gregoriańskiego Opactwa Solesmes we Francji oraz wieloletniego profesora Papieskiego Instytutu Muzyki Sakralnej w Rzymie, zajmującego się badaniami i interpretacją starożytnych gregoriańskich notacji i manuskryptów, zwanych Semiologią Gregoriańską.
Antonio Nino Albarosa – dyrygent (Włochy)

Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)


3 maja, niedziela

godz. 16.00, Kościół Seminaryjny, ul. św. Barbary 41
 
Światowe prawykonania        
Paweł Łukaszewski – Miserere na sopran chór mieszany i orkiestrę
Roland Freisitzer – Dies Irae na chór mieszany i zespół instrumentalny
Krzesimir Dębski – Ecclesiasticus 30 na sopran, chór mieszany i orkiestrę kameralną
          
Wręczenie nagród w Międzynarodowym Konkursie Młodych Kompozytorów Musica Sacra

Adrià Barbosa – O Magnum Mysterium na chór mieszany a cappella (III nagroda)
Łukasz Urbaniak – Exaltabo te Domine na chór mieszany a cappella (II nagroda)
Emil Bernard Wojtacki – De caritate do słów Hildegardy z Bringen na chór mieszany a cappella (I nagroda)


Talia Or – sopran (Izrael)
Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis
Jan Łukaszewski – dyrygent
Morphing Vienna Chamber Orchestra (Austria)
Tomasz Wabnic – dyrektor artystyczny (Polska)
Michał Dworzyński – dyrygent (Polska)
Zadebiutował jako dyrygent w wieku 15 lat. Sześć lat później, jeszcze jako student, został dyrygentem-asystentem Nar-dowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. W 2006 wygrał w Londynie konkurs „Donatella Flick Conducting Competition”, otrzymując na dwa lata stanowisko dyrygenta-asystenta London Symphony Orchestra i możliwość współpracy m.in. z takimi mistrzami, jak: Sir Colin Davis, Valery Gergiev, Michael Tilson Thomas. Od marca 2008 Michał Dworzyński jest pierwszym dyrygentem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej w Krakowie.Europejska krytyka muzyczna zalicza go do najlepszych dyrygentów młodego pokolenia.

Bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

godz. 18.00, Ośrodek Promocji Kultury "Gaude Mater", ul. Dąbrowskiego 1
   
Teatr obrazu Leszka Mądzika


Spotkanie autorskie i promocja albumu

godz. 21.00, Kościół Najświętszego Imienia Maryi, al. Najświętszej Maryi Panny 54
 
Muzyka włoskiego baroku


Kinga Misiak – sopran (Polska)
Sumihito Uesugi – kontratenor (Japonia)
Zespół Collegium Spes Musica (Polska):
Ewa Chmielewska – skrzypce barokowe
Dominik Dębski – altówka
Tomasz Frycz – wiolonczela
Daniel Zorzano – viola da gamba, violone, kontrabas barokowy
Josias Rodriguez Gandara – teorban
Anna Urszula Kucharska – klawesyn
Judyta Wrona-Tupczyńska – kierownik artystyczny (Polska)

W programie:
Antonio Vivaldi – Motet Sum in medio tempestatum RV 632 na sopran, smyczki i basso continuo
Archangelo Corelli – Sonata da chiesa op. 1 nr 11 in d
Antonio VIivaldi – Motet Cur sagittas, cur tela, cur faces RV 637 na alt, smyczki i basso continuo
Aldebrando Subissati – IX Sonata Ave Virgo in G na skrzypce i basso continuo
Alessandro Scarlatti – Stabat Mater na sopran, alt, 2 skrzypiec i basso continuo


Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)


4 maja, poniedziałek

godz. 18.00, Kościół Ewangelicko-Augsburgski, ul. Śląska 20

Polska Muzyka Chóralna


Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta Bielecka – dyrygent
Chór Polskiego Radia w Krakowie
Włodzimierz Siedlik – dyrygent

Karol Szymanowski – Niech Jezus Chrystus bandzie pochwalony
Stanisław Wiechowicz – Veni Creator
Roman Padlewski – Stabat Mater
Andrzej Koszewski – Campana
Feliks Nowowiejski – Ave Maria

Jan Węcowski – Oratio pro benignitate Poloniae. In tertium Millennium
Józef Świder – Ojcze nasz
Romuald Twardowski – O Crux ave
Juliusz Łuciuk – Magnificat
Marian Borkowski – Sanctus – prawykonanie
Maciej Małecki – psalmy z Psałterza Dawidowego Jana Kochanowskiego – prawykonanie
Psalm 67. Pokryj swym miłosierdzim, Panie, nasze złości
Psalm 70. Boże wiecznej mocy, Twej żądam pomocy 


Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)


godz. 20.00, Katedra p.w. Świętej Rodziny
    
Jan Garbarek
– saksofon (Norwegia)
Hilliard Ensemble (Wielka Brytania):

David James – kontratenor
Rogers Covey-Crump – tenor
Steven Harrold – tenor
Gordon Jones – baryton


    
W programie: muzyka z albumu "Officium"



Bilety: 70 zł (I sektor), 50 zł (II sektor), 30 zł (III sektor - miejsca stojące)

Bilety w I i II sektorze do kupienia na portalu ticketpro.pl
Bilety w I i III sektorze do kupienia w biurze OPK

Wyłączny Sponsor Koncertu: Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne

PARKING!!!
Miejsca parkingowe udostępnione będą na terenie Domu Archidiecezjalnego przy ul. Ogrodowej 24/44.



godz. 21.30, Plac Katedralny
   
Spektakl "Babel"


Biblijna budowla - wieża Babel - jest metaforyczną figurą odwołującą się do odwiecznego tematu komunikacji międzyludzkiej. Aktorzy na oczach widza budują gigantyczną wieżę, konstrukcję, po której się poruszają. Są to wyrwane motywy z życia różnych ludzi z zachowaniem nielinearnej narracji.
Teatr Formy Józefa Markockiego (Wrocław)
Józef Markocki – reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne
Job Karma – muzyka, fragmenty kompozycji Briana Lustmorda


5 maja, wtorek

godz. 18.00, Bazylika Jasnogórska, ul. Kordeckiego 2
 
Koncert muzyki ze zbiorów jasnogórskich
w 240 rocznicę urodzin kompozytora

Józef Elsner – prawykonania
Symfonia z Ofiary Abrahama
Missam in E minori et majori op. 62
Graduale Alleluja! Juravit Dominus op. 29
Veni Creator Spiritus op. 8
Offertorium Quoniam in me speravit op. 30

Sylwia Krzysiek – sopran
Katarzyna Krzyżanowska – mezzosopran
Mateusz Zajdel – tenor
Zbigniew Dębko – bas
Chór Warszawskiej Opery Kameralnej
Wanda Tchórzewska – przygotowanie chóru
Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej
Tadeusz Karolak – dyrygent

Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)
 
godz. 21.00, Kościół Podwyższenia Krzyża Świętego, ul. Sikorskiego 85

Koncert muzyki cerkiewnej


pod honorowym patronatem Ambasadora Ukrainy Olexandra Motsyka

Siergiej Rachmaninow – Całonocne czuwanie op. 37

Ukraiński Narodowy Chór Akademicki "Dumka" (Ukraina)

Zespół został założony w 1919 r. Od 1984 r. Dumkę prowadzi Jewheni Sawczuk. Przez wiele lat chór ustanowił własną tradycję chóralną i styl wykonawczy. Cechą charakterystyczną chóru jest wszechstronność repertuarowa. Zespół ma w dorobku liczne dzieła na chór a cappella, w tym opracowania pieśni ludowych, będące częścią ukraińskiej tradycji, które na koncertach i w nagraniach współistnieją z renesansową muzyką zachodnioeuropejską, z muzyką XVIII wieku, ukraińską muzyką religijną, a także z twórczością kompozytorów rosyjskich.Chór ma w dorobku ponad 100 programów koncertowych a cappella oraz 28 płyt kompaktowych. W 2004 r. był nominowany do nagrody „Grammy” w kategorii muzyka chóralna.
Jewheni Sawczuk – dyrygent (Ukraina)

Bilety: 20 zł (normalny), 15 zł (ulgowy)


6 maja, środa

godz. 19.00, Filharmonia Częstochowska, ul. Wilsona 16
 
Koncert finałowy
z okazji obchodów Roku św. Pawła w 200 rocznicę urodzin Felixa Mendelssohna-Bartholdiego

Felix Mendelssohn-Bartholdy – Oratorium Paulus

Bożena Harasimowicz-Haas – sopran
Studia wokalne ukończyła z wyróżnieniem w gdańskiej Akademii Muzycznej (1989) w klasie śpiewu prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej. Na jej repertuar składają się przede wszystkim wielkie dzieła wokalno-instrumentalne, oratoria, msze, kantaty, motety, psalmy, dzieła symfoniczne, operowe, a także pieśni z towarzyszeniem fortepianu i orkiestry. Od 1997 roku stale współpracuje z wybitnym polskim kompozytorem i dyrygentem – Krzysztofem Pendereckim. Stale współpracuje jako solistka z Teatrem Wielkim w Warszawie.Oprócz działalności koncertowo-operowej od 1989 roku artystka stale zajmuje się pedagogiką wokalną. W 2005 roku otrzymała tytuł profesora Akademii Muzycznej w Gdańsku. 

Ewa Marciniec – alt 
Jest absolwentką dwóch wydziałów Akademii Muzycznej w Gdańsku: Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Wokalno-Aktorskiego w klasie profesor Zofii Janukowicz-Pobłockiej (oba ukończone w 1992 roku dyplomami z wyróżnieniem). Krąg zainteresowań Ewy Marciniec obejmuje muzykę dawną, poprzez romantyczną, aż do współczesności.Występuje z wieloma orkiestrami, prezentując wielkie formy muzyki sakralnej na estradach koncertowych w kraju i za granicą.

Ryszard Minkiewicz – tenor
Jest absolwentem Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Gdańsku. Współpracuje z wieloma teatrami operowymi i muzycznymi, m.in. Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Krakowską, Warszawską Operą Kameralną, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy. Współpracuje z wieloma teatrami operowymi i muzycznymi, m.in. Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Krakowską, Warszawską Operą Kameralną, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy. Koncertował w takich renomowanych salach, jak: Royal Albert Hall – Londyn, Théâtre des Champs-Elysées – Paryż, Felsen-reitschule – Salzburg, Konzerthaus Wien, Filharmonia Berlińska, Festival Hall – Osaka, NHK Hall – Tokyo, Teatr Bolszoj – Moskwa. Stale współpracuje z niemal wszystkimi polskimi filharmoniami i orkiestrami symfonicznymi.Ryszard Minkiewicz jest profesorem sztuk muzycznych i pracuje w Akademii Muzycznej w Gdańsku, prowadząc klasę śpiewu solowego, a od września 2008 jest dziekanem Wydziału wokalno-aktorskiego tej uczelni.

Robert Gierlach – bas
Jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu Kazimierza Pustelaka. Występuje na prestiżowych scenach operowych i estradach koncertowych Europy, Ameryki Północnej i Japonii. Debiutował w Stanach Zjednoczonych w Detroit Opera House jako Figaro w Weselu Figara Mozarta oraz wystąpił w Carnegie Hall w Nowym Jorku.W ostatnich miesiącach można było go usłyszeć m.in. w Opera Ottawa (Figaro) oraz Tokio-NHK (Król Edyp – Kreon).

Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta Bielecka – przygotowanie chóru
Chłopięcy Chór Katedralny Pueri Cantores Tarnovienses
Ks. Grzegorz Piekarz – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Częstochowskiej

Tomasz Bugaj – dyrygent
Profesor Tomasz Bugaj jest kierownikiem Katedry Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Do 2005 roku piastował funkcję Dyrektora Artystycznego i Głównego Dyrygenta Filharmonii Krakowskiej (od 1998), a w latach 2006-2008 był Dyrektorem  Muzycznym Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Jest jednym z czo-łowych przedstawicieli powojennej generacji dyrygentów polskich. Tomasz Bugaj wielokrotnie dyrygował orkiestrą Mozarteum w Salzburgu oraz orkiestrami w Bergen (Norwegia), Turku (Finlandia), RTL Luxemburg, Orquesta Nacional de Espana (Madryd), Orquesta Sinfonica de Gran Canaria, Orquesta Sinfonica de Bilbao, National Chamber Orchestra w Waszyngtonie, Orchestra of the RTE w Dublinie, Orchesta Sinfonica de Chile, Orchestra Sinfonica Siciliana w Palermo, Filharmonią Słowacką w Bratysławie, Rosyjską Narodową Orkiestrą Symfoniczną w Moskwie i wieloma innymi.
 
Bilety: 30 zł (normalny), 20 zł (ulgowy)

Współorganizator koncertu: Filharmonia Częstochowska

Przedsprzedaż biletów na koncert Jana Garbarka: od 17 marca 2009 w Ośrodku Promocji Kultury "Gaude Mater" oraz na portalu ticketpro.pl (do 27 kwietnia).
Ośrodek czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00.


Sprzedaż biletów na pozostałe koncerty: od 21 kwietnia 2009 w OPK "Gaude Mater".

Seminarium naukowe

Sala OPK "Gaude Mater", ul. Dąbrowskiego 1

2 maja, sobota, godz. 9.00
Prof. Nino Albarosa (Włochy)
Śpiew gregoriański i jego interpretacja

3 maja, niedziela, godz. 9.00
Marek Dyżewski (Wrocław)
Dialog chorału i ewangelii w pasjach Jana Sebastiana Bacha

4 maja, poniedziałek, godz. 9.00
Jan Węcowski (Warszawa)
Józef Haydn w Polsce
Nikołaj Denisow (Rosja)
Ustna tradycja śpiewu kozaków-niekrasowców

Międzynarodowa Konferencja Muzykologiczna
poświęcona życiu i twórczości Jóżefa Elsnera (1769-1854)


4 maja, poniedziałek, godz. 10:00
Sala Urzędu Miejskiego w Grodkowie

5 maja, wtorek, godz. 9:00
Sala Urzędu Miasta Częstochowy



Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urzędu Miasta Częstochowy i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.



Sponsorzy:


Częstochowskie Przedsiębiorstwo Komunalne


M&M Marszałek - Autoryzowany Dealer Audi, VW i Skody


Wydawnictwo Technopol



Patronat Medialny:



Telewizja Mezzo


Radio ORF1


TVP Kultura


Polskie Radio Program 2


Magazyn Twoja Muza


TVP Katowice


Polskie Radio Katowice


Gazeta Wyborcza


Katolickie Radio FIAT


Tygodnik Katolicki Niedziela


Event Kalender




Imprezy cykliczne

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Sakralnej Projekty zagraniczne Dni Europejskiej Kultury Ludowej Noc Kulturalna Festiwal im. Kaliny Jędrusik Światowy Kongres Częstochowian Dni Kultury Chrześcijańskiej Dni Częstochowy Artquake Jazz kameralnie Promocje książek CLASSIC TEA inne

Galerie

wykonanie internet plus